19 Nisan 2023 Çarşamba

Analitik Düşünme Becerisini Geliştirmek İçin Sınıf İçinde Yapılabilecek Uygulamalar

Öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmek için sınıf içinde birçok uygulama yapılabilir. İşte bazı örnekler:

Problemlerle uğraşmak: Öğrencilere farklı problemler sunmak, onları analiz etmelerini ve çözüm yollarını bulmalarını istemek, analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Tartışmalar yapmak: Sınıf içinde tartışmalar yapmak, öğrencilerin farklı perspektifleri görmelerine, argümanları analiz etmelerine ve mantıklı sonuçlara ulaşmalarına yardımcı olabilir.

Veri analizi: Öğrencilere veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerini öğretmek, analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Örneğin, öğrencilere bir ankete katılmalarını ve verileri analiz etmelerini isteyebilirsiniz.

Problem çözme stratejileri öğretmek: Öğrencilere problem çözme stratejileri öğretmek, analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Örneğin, problemi tanımlamak, veri toplamak, hipotezler oluşturmak ve test etmek gibi stratejiler öğretilebilir.

Analitik düşünme becerilerini teşvik eden oyunlar oynamak: Öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan oyunlar oynamak, öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirebilir. Örneğin, kelime oyunları, matematik oyunları ve bulmacalar oynayabilirsiniz.



Soru sorma: Öğrencilere soru sorma alışkanlığı kazandırmak, analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Öğrencilerin sınıf içinde veya ödevlerinde soru sormalarını teşvik edebilirsiniz. Bu, öğrencilerin derinlemesine düşünmelerine, bağlantılar kurmalarına ve sonuçlara ulaşmalarına yardımcı olabilir.

Bu uygulamaların yanı sıra öğretmenler, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmek için kendi yaratıcı yöntemlerini de kullanabilirler. Önemli olan, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini sürekli olarak teşvik etmek ve geliştirmek için farklı yollar denemektir.



19 Temmuz 2021 Pazartesi

Narsistik Kişilik Ölçeği (NKÖ-16), Boyutları ve Madde Numaraları

 

Narsistik Kişilik Ölçeği (NKÖ-16)

Ölçekte yer alan her bir soru için 2 önerme sunulmuş ve katılımcılardan, kendilerine uyan önermeyi işaretlemeleri istenmiştir. Narsistik ifade eden maddelere 1 puan verilmektedir, Ölçekten toplam puan alınabilmektedir, 

Narsistik Kişilik Ölçeğinde; 

 Otorite alt boyutu; 4 ve 12‟nci sorularla, 

 Kendine Yeterlik alt boyutu; 8, 13 ve 15‟nci sorularla, 

 Üstünlük alt boyutu; 1, 3 ve 16‟ncı sorularla, 

 Teşhircilik alt boyutu; 2, 7 ve 11‟nci sorularla, 

 Sömürücülük alt boyutu; 5, 9 ve 14‟ncü sorularla, 

 Hak İddia Etme alt boyutu ise; 6 ve 10‟ncu sorularla ölçülmüştür.



Kaynaklar 

Salim, A. T. A. Y. (2009). Narsistik kişilik envanteri’nin Türkçe’ye standardizasyonu. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi11(1), 181-196.

GÜRKAN, A., YILDIZ, M., ÇALIŞKAN, G., & DİNÇ, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Spor Yapma Alışkanlıkları ile Narsistik Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi.

1 Haziran 2020 Pazartesi

Yaşam Projesi (OWB) Ölçeği Puanlama Bilgisi


Yaşam Projesi (OWB) Ölçeği

 Bu ölçeğin puanlama bilgisini ben aradım, zor buldum, sizler zahmet çekmeyin diye paylaşıyorum. Başarılar dilerim.

 Puanlama Bilgisi

Hiçlik

Umut

Pişmanlık

Aktivasyon

10, 11, 15, 16, 18, 17

22, 20, 23, 19, 21, 24

4, 3*, 6, 5, 1*, 7, 2

8*, 9, 12, 13, 14

*ters maddeler

 

Link: https://www.researchgate.net/publication/257589166_Affective_Reactions_to_One's_Whole_Life_Preliminary_Development_and_Validation_of_the_Ontological_Well-Being_Scale